کمپین ارادت به امام نقی علیه السلام

مرکز دانلود و انتشار عکس ، پوستر ، کتاب ، مقاله ، مرثیه ، روضه ، مداحی ، مولودی ، فیلم ، صدا ، نرم افزار ، داستان ، معجزه ، حدیث

توهین به امام نقی علیه السلام کی و از کجا شروع شد؟؟؟ + عکس

  • ۲۷۷۵ نمایش

  • به گزارش  وبلاگ «امام نقی علیه السلام » به نقل از فرهنگ نیوز : در ماه مه سال ۲۰۱۱ میلادی، صفحه‌ای در فیس‌بوک به نام "کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان" و در کنار آن وبلاگی در وردپرس راه اندازی شد، ایجادکنندگان صفحه چنین نوشته بودند: «اگر شما شیعه ی متعصب هستید ممکن است مطالب این صفحه شما را آزار دهد. . . ما فقط طنز می‌نویسیم و حضرتش یعنی امام نقی را به خاطر علاقه بیش از حدی که به ایشان داریم قهرمان تمام طنزهایمان محسوب می‌کنیم.»
    به موازات موج های "پ ن پ" و "مملکته داریم؟"  این صفحه مورد استقبال تعدادی از کاربران فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، گوگل‌پلاس و وبلاگ‌ها قرار گرفت.
    پس از مدتی رسانه های مجازی شیعی به مخالفت با آن پرداختند، برخی وبلاگ ها و سایت های ارزشی با تقبیح توهین های صورت گرفته در این صفحه با انتشار تصاویر شطرنجی اعضای صفحه و با تهدید به انتشار اطلاعات کسانی که به فعالیت خود ادامه دهند، باعث بیرون آمدن افراد بی اطلاع و جاهلی که صرف خنده و مضحکه وارد صفحه شده بودند، گشتند، پس از آن از یک سو کمپین روز به روز بر فعالیت های خود می افزود و از سوی دیگر کاربران ارزشی فضای مجازی به تکریم حضرت امام علی النقی علیه السلام می پرداختند، چنانچه در فروردین ماه 91 دهه ی بزرگداشت امام نقی علیه السلام در فضای مجازی از سوی کاربران ارزشی برپا شد.
    چند ماه بعد کلیپی از سوی شاهین نجفی خواننده ایرانی ساکن آلمان در اهانت به حضرت امام نقی عله اسلام علیه السلام منتشر شد که باعث شد برخی مراجع حکم به ارتداد این فرد بدهند، دادن حکم ارتداد بر شدت اهانت ها در شبکه های اجتماعی به خصوص فیس بوک افزود به طوری که برای سایر ائمه بزرگوار نیز صفحاتی ایجاد گشت، تنها شاهین نجفی بود که فراری گشت و برنامه های روتینش با مشکل مواجه شد اما سایر هتاکان که تعداد نه چندان کمی از آن ها داخل ایران اند بدون واهمه به فعالیت خود ادامه دادند.
    در زمان گسترش اعتراضات جهانی مسلمانان به فیلم موهنی که علیه پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله ساخته شده بود نیز خواننده ی فارسی زبان دیگری به هتاکی نسبت به مفهوم انتظار و حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف پرداخت.  
     همچنان پس از قریب به دوسال این کمپین به فعالیت خود ادامه می دهد و عجیب است چرا هنوز نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی اقدام به شناسایی گردانندگان وبلاگ اصلی کمپین که به نظر می رسد از داخل ایران مشغول فعالیت هستند، نکرده اند.(برای مثال در یکی از پست های ابتدایی وبلاگ چنین آمده: "نوشته‌شده در مه 27, 2011  -  خوب من الان تو کتابخونه دانشگاه نشستم و دارم صفحه‌ی امام نقی رو چک می‌کنم. یه یارو (...) حزب‌الهی هم نشسته کنارم و زل زده تو مانیتور و هر چی تایپ می…" / لازم به ذکر است که اکثر اعضای صفحه ی فیس بوک کمپین ساکن تهران هستند.)

     

    این کمپین در ادامه ی حرکت های براندازانه علیه نظام جمهوری اسلامی راه اندازی شده است. به اقرار گردانندگان کمپین این روش، روش تازه کشف شده برای سرگونی نظام حاکم بر ایران است، این که پایه های مکتب تشیع را از طریق خرافه عنوان نمودن و با زبان طنز(لودگی) تضعیف کنند تا در نتیجه مردمی که عادت به استهزای باورهای خویش کرده اند سرانجام در ایستادگی بر باورها تزلزل پیدا کرده و از آن ها دست بکشند.
    احتمالا طراحان این طرح برای موفقیت خود به تجربه های قبلی جوک سازی و انتشار آن در سطح جامعه تکیه کرده اند، سال هاست جوک های قومی – قبیله ای مورد اعتراض مراجع و دلسوزان نظام قرار می گیرد و خطرات آن برای امنیت ملی کشور بیان می شود اما دریغ که دستگاه های فرهنگی فشل ما توان اصلاح اینگونه ناهنجاری ها را ندارند، وقتی فردی به تمسخر یک قومیت خاص عادت کند هنگام جنگ یا حتی اتفاق افتادن یک حادثه ی طبیعی برای مردم آن منطقه چطور می توان از او انتظار کمک به اهالی آن منطقه را انتظار داشت؟ چطور این فرد به مردمی کمک کند که پیش تر شرف و عزت و حیثیت آن مردم را لگدمال کرده است؟ در زمان هائی نیز برای مسئولین نظام و چهره های مشهور جوک ساخته می شود، که این نیز در جای خود می تواند بر وحدت ملی و حمایت از ارکان نظام تاثیر گذار باشد، جوک هائی که ارزش های دینی را هدف گرفته باشند هیچ گاه در سطح کل جامعه پخش نشده اند، تنها در زمان پخش سریال یوسف پیامبر علیه السلام برخی حرکت های زشت مشاهده شد که البته عمومیت نیافت.
    به هرحال اکنون شیطان جنود خود را گردآورده تا از این راه به شیعه ضربه بزند، ایرانیان و به خصوص نسل جوان و نوجوان علاقه ی زیادی به طنز، لطیفه، شوخی و ... دارند، مؤید این مطلب حجم بالای پیامک ها، سایت ها، کتاب های موبایل و ... است، پس از دو موج طنزی که در فضای مجازی برپا شد("پ ن پ" و "مملکته داریم؟") و یکسری حرکت های دیگر، تعداد انبوه ایمیل ها، پست ها و صفحات اختصاص داده شده به این مطالب در فضای مجازی در کنار امتحانِ پس داده شده ی تلفن همراه در پراکنده نمودن جوک ها و لطیفه ها زمینه را برای راه انداختن این موج هتاکی مهیا نمود.
    اثبات اینکه راه اندازی این کمپین یک حرکت سیاسی از سوی عده ای سکولار است، سخت نیست چرا که آن ها مرامنامه و قوانین خود را در وبلاگ شان منتشر کرده اند:
    "... مبارزات مردم ایران با حکومت فعلی خود تا زمانی که تحولی اساسی در نگرش‌ها و باورهای مذهبی آنها روی ندهد، بی‌فایده خواهد بود ... اگر بتوانیم فرهنگ‌سازی کنیم و چشم عامه را بر خرافات باز کنیم، رژیم خود به خود تغییر خواهد کرد .... ما اساساً خواهان انقلاب‌های ناگهانی و "یک‌شبه” نیستیم و معتقدیم همان‌گونه که خرافات و تعصب در طول قرن‌ها پدید آمده است، روند آگاهی پیدا کردن مردم و به حاشیه رفتن خرافات و تعصب نیز به سال‌ها زمان نیاز دارد .... "
    همچنین برای اثبات حساب شده بودنِ حرکت این افراد کافی است به ملاحظات امنیتی که در کار خود دارند، توجه کنیم، کمپین به حفظ امنیت اعضای خود اهمیت می دهد، برخلاف بسیاری از دوستانی که اینترنت را زمین خودی می دانند: «یکی از مهمترین نکاتی که باید مورد توجه اعضا قرار گیرد، حفظ امنیت است. برای فعالیت در این کمپین، نیازی به آشکار کردن نام و مشخصات اصلی خود نیست. بهتر است- و شاید لازم باشد- که برای فعالیت در این کمپین از یک نام کاربری جعلی و بدون مشخصات اصلی خود استفاده کنید و هرگز مشخصات اصلی خود را- جز برای افراد کاملاً قابل اعتماد- فاش نکنید.... توصیه‌ی اکید به اعضا این است که رعایت امنیت را وظیفه‌ی خود بدانند.»


    کمپین توهین آمیز "کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان" از کجا  و چرا شروع شد؟
    درباره ی علت انتخاب امام علی النقی علیه السلام در رسانه های مختلف صحبت شده است، اینکه از ایشان به نسبت سایر امامان بزرگوار شیعه اطلاعات کمتری در دست بوده و مردم شناخت کمتری دارند. اما درباره ی شروع این حرکت، کم نیستند کسانی که پخش سریال پایتخت را بر تشکیل کمپین بی تاثیر نمی دانند.
    مسیر تمسخر نام ائمه اطهار علیهم السلام و در واقع تضعیف جایگاه ایشان در نزد مردم از طریق جا انداختن شخصیت هایی غیرواقعی، مخدوش و سخیف، از یکسال پیش شروع نشده بلکه از ده ها و شاید صدها سال پیش دشمن به این مهم پی برده و بر روی آن سرمایه گذاری کرده است. از حسن کچل گرفته تا شخصیت های جنوب شهری، خلافکار و ساده لوح ِ دارای نام اسلامی در فیلم ها و سریال ها و قهرمانانی که نام ایرانی دارند، بخشی از اقدامات رسانه های گوناگون است.

    معمولاً اسامی افراد فقیر، کارگر، معتاد، جاهل در صدا و سیما و سینمای ایران چیست؟ تقی، اصغر، جعفر، نقی، جواد و ... اگر هم همیشه این اسامی به کار گرفته نشود به هر حال استفاده از نام های اسلامی بویژه این چند نام بواسطه ی تکرار صورت گرفته، دیگر چیز عجیبی نیست.
    براستی از میان صدها نام فارسی و عربی که در زبان عمومی رایج است، چرا رسانه ها اغلب از این نام ها استفاده می کنند؟ درباره ی سینما این امر شدت بیشتری دارد، کافی است در یک دوره از جشنواره فیلم فجر نام قهرمانان فیلم ها را فهرست کنیم، بعضاً کمتر از تعداد انگشتان یک دست در میان کاراکترهای مثبت و اصلی فیلم از نام های اسلامی استفاده شده باشد. در آثار سینمائی معمولاً یکی از پدیده های ملموس انتخاب نام شخصیت های فیلم است، اگرچه از سینمای گلشیفته پرور از این بیشتر هم نمی توان توقع داشت.
    حسن کچل متداول ترین نام برای یک شخصیت داستانی حوزه ی کودک است. اولین نامی که دشمن برای تخریب به سراغ آن رفت.
         

    فیلم «حسن کچل» 1349 – اولین ساخته ی علی حاتمی  

    برخی از دهه شصتی ها و بزرگترهای آنان سریال «آئینه عبرت» را به یاد می آورند، سریالی که نام شخصیت معتاد آن "تقی" بود.

     

     

    در دوره ای فضایی دو قطبی در صداوسیما شکل گرفت، به این صورت که همه شخصیت‌های منفی یک سریال نام‌های ایرانی و فارسی داشتند و تمام شخصیت‌های مثبت، اسامی اسلامی و عربی! افراط و تفریط هایی از این دست به روند تحقیر و توهین به نام های مقدس اسلامی دامن زد.

     

    علی و تقی در «آینه عبرت»، دو چهره نسبتاً منفی

    نمونه هایی از این دست بسیار است، فقط کافی است قدری به حافظه ی خود فشار بیاوریم. بدین ترتیب آرام آرام در طول سال ها و دهه ها قداست زدایی از این نام ها در جریان بود تا اینکه در سری اول سریال «پایتخت» این اهانت به اوج خود رسید.
    اگرچه بسیاری ساده لوحانه عنوان می کنند که این کار عمدی نبوده و یا اینکه اساساً تلفظ نام نقی به آن شکل هیچ اهانتی در خود ندارد، اما گیریم که این کار از سوی عوامل عمدی نبوده و مثلاً فراموش کنیم که بازیگری مانند تنابنده چه کارهایی در پیشینه ی خود داشته و حامی فتنه گران سبز بوده و ... و باز هم فراموش کنیم در سریال قبلی کارگردان بسیار پرکار تلویزیون که نوروز سال 1389 پخش می شد هم، نام «تقی» به سخره گرفته شده بود، اما چطور نادیده بگیریم که کمپین اهانت به امام هادی علیه السلام حدود یک ماه و نیم بعد از سریال «پایتخت» راه اندازی شد؟
    مطلبی که هرکس که به بررسی این کمپین پرداخته آن را نادیده نگرفته است. این امر واضح و روشنی است که پخش سریال «پایتخت» بر ایجاد کمپین اهانت به امام هادی علیه السلام اثر گذار بوده است. استقبال اعضای این کمپین از پخش سری دوم این سریال را می توان در کامنت های آنان مشاهده کرد.

     

    اصغر کوپک در سریال «خواب و بیدار»

    انیمیشن «خطرناک حسن»  

    فرهاد آئیش در نقش جواد – جواد راننده تاکسی و دوستش اصغر کله پز است.

    نمونه هایی از این دست بسیار است، فقط کافی است قدری به حافظه ی خود فشار بیاوریم. بدین ترتیب آرام آرام در طول سال ها و دهه ها قداست زدایی از این نام ها در جریان بود تا اینکه در سری اول سریال «پایتخت» این اهانت به اوج خود رسید.
    اگرچه بسیاری ساده لوحانه عنوان می کنند که این کار عمدی نبوده و یا اینکه اساساً تلفظ نام نقی به آن شکل هیچ اهانتی در خود ندارد، اما گیریم که این کار از سوی عوامل عمدی نبوده و مثلاً فراموش کنیم که بازیگری مانند تنابنده چه کارهایی در پیشینه ی خود داشته و حامی فتنه گران سبز بوده و ... و باز هم فراموش کنیم در سریال قبلی کارگردان بسیار پرکار تلویزیون که نوروز سال 1389 پخش می شد هم، نام «تقی» به سخره گرفته شده بود، اما چطور نادیده بگیریم که کمپین اهانت به امام هادی علیه السلام حدود یک ماه و نیم بعد از سریال «پایتخت» راه اندازی شد؟
    مطلبی که هرکس که به بررسی این کمپین پرداخته آن را نادیده نگرفته است. این امر واضح و روشنی است که پخش سریال «پایتخت» بر ایجاد کمپین اهانت به امام هادی علیه السلام اثر گذار بوده است. استقبال اعضای این کمپین از پخش سری دوم این سریال را می توان در کامنت های آنان مشاهده کرد.

     

     

    سیروس مقدم / کارگردانی که به شکلی عجیب در حالیکه دیگر کارگردانان تلویزیونی هرچند سال یکبار موفق به ساخت سریال می شوند، در 15 سال گذشته فقط 22 سریال را علاوه بر سایر کارهایش، کارگردانی کرده است.

     

    اختتامیه جشنواره بیست و نهم فیلم فجر / تنابنده هنگام دریافت دیپلم افتخار، در حال آدامس جویدن و با حالتی توهین آمیز روی سن حاضر شد تا جایی که مجری برنامه به وی رسماً تذکر داد که آقای تنابنده! به مردم احترام بگذارید و آدامستان را در بیاورید. وی پس از دریافت جایزه اش، از مسئولین خواست تا جعفر پناهی را که فیلم های نیمه مستند علیه نظام می ساخت، از زندان آزاد کنند.

     

     

    «تقی تاکسی» - سریال «چاردیواری» / کارگردان: سیروس مقدم / پخش: نوروز 1389 از شبکه 1البته صدا و سیمای جمهوری اسلامی که عادت دارد خود را به ندیدن و نشنیدن اعتراضات انبوه و مختلف افراد و متخصصین رشته های گوناگون پیرامون عملکرد ضعیف اش بزند، در این قضه نیز خود را به نفهمیدن زده است.

     برای نمونه می توان به سریال « مهمانان ویژه» که در تابستان امسال و پس از اعتراضات گسترده و موج های وبلاگی فعالان سایبری ارزشی در دفاع از امام هادی علیه السلام(چند هفته پس از انتشار آهنگ نقی توسط شاهین نجفی ملعون) از شبکه پنج سیما پخش شد، اشاره کرد.
    گرچه از مسئولین شبکه ی پایتخت هیچ توقعی برای مراعات چنین اموری نمی رود، چرا که کارنامه ی ایشان در ارائه ی رسانه ای اسلامی بس درخشان بوده و جای هیچ شکایتی باقی نمی گذارد، اما حداقل مسئولان ارشد صداوسیما برای یکبار هم که شده به دغدغه های نسل جوان انقلابی توجه می کردند.
     نکته قابل توجه درباره این سریال این است که نام شخصیت پدر در خانواده ای با سطح فرهنگ پایین و از روستا به شهر آمده، که فردی بداخلاق، بد دهن، گیج و لوده است، "جعفر" می باشد. از طرف دیگر بازیگر نقش این پدر روستایی تازه به دوران رسیده با سخیف ترین دیالوگ ها را علیرضا خمسه بر عهده دارد، یعنی همان کسی که در سریال «پایتخت» لفظ نقی را تکرار می کرد.

    پخش شده در تابستان 91 از شبکه تهران، چند هفته پس از هتاکی شاهین نجفی
    بازیگر نقش جعفر در این سریال همان کسی است که "نقی" گفتن را بر زبان ها انداخت.

    حال برای اینکه بدانیم مسئولان صداوسیما در این موارد چقدر حواسشان جمع است و تنها مواقعی که به نفعشان نیست به روی خود نمی آورند، به خاطره ای که نویسنده ی وبلاگ «حکمت ما» در وبلاگش آورده، اشاره می کنیم:
    «سالها پیش، در محل کارم، فیلم برداری سریال"حلقه گمشده" تولید سیمای یزد،‌ در حال انجام شدن بود و من هم مثل همه، کنجکاو به آنچه هیچ وقت ندیده بودم، هر وقت فرصت می یافتم به تماشای کارهای پشت صحنه می نشستم.
    مورد جالبی که انگیزه نوشتن این مقاله هست، تغییر کردن اسم بازیگر نقش اصلی این فیلم از هنگام فیلم برداری تا زمان پخش این فیلم در شبکه یک می باشد،‌ یادتان هست؟ آقای مفیدیان در این فیلم نامش "نعمت الله" بود،‌ در حالی که من و همه آنها که در پشت صحنه حاضر بودیم و حتی آن دسته از رسانه ای های زرنگ که دست به دوبلاژ این فیلم بردند و خودشان علتش را بهتر می فهمند، می دانند که اسم ایشان در لحظه فیلمبرداری "عزت الله" بود. یک سانسور اسم و دوبله شدن نامی دیگر به جای آن، در همه ده ها قسمتی که فیلم برداری شد، شد آنچه که بینندگان رسانه ملی شاهدش بودند... می دانید برای چه؟ و چرا؟ فقط به این علت که هم نام بودن این بازیگر- (که البته نقشی مسخره و به دور از ادب هم نداشت)- ، و به ذهن آوردن نام آقای عزت الله ضرغامی، توهین و سوء نیتی را متوجه ایشان نکند...(البته منظورم اعتراض به شخص آقای ضرغامی هم ممکن است نباشد،).

    ....  کار را به جایی رسانده اند که کسی جرأت نکند نام حسن،‌ نقی و یا اصغر و ... را روی فرزندش بگذارد، و از اینکه فرزندش همه عمر مسخره کوچه و بازار و مدرسه و اجتماع شود، از این نام ها دوری کند؟!

    البته اهانت های سریال «پایتخت»  به همین جا ختم نشده و از آن زمان تاکنون همچنان هموطنان مازندرانی نسبت به تمسخر لهجه و فرهنگشان در این سریال، اعتراض دارند.
     
     
     
    و حال سیمای جمهوری اسلامی با آب و تاب سریال «پایتخت2» را تبلیغ می کند. سریال که هم پای بسیاری از مردم جامعه که از تبعات پخش سری اول این سریال و ابعاد آن پیرامون اهانت به امام هادی علیه السلام آگاه نیستند(مانند جوک های رکیک، ساخته کلیپ و ویدئو و پخش گسترده ی آن، اجرای تئاتر خیابانی در خارج از کشور و ...) هتاکان نیز منتظر پخش این سریال هستند. سریال که باعث می شود آن عده از هتاکان ساکن تهران شب ها به جای ماهواره، سیمای جمهوری اسلامی را تماشا کنند، مگر این که صدا و سیما این چنین مخاطب را از سمت ماهواره به سوی خود بکشد.
     
    منبع: فرهنگ نیوز به نقل از مشرق
    از اطلاع رسانی و مجموعه تان تشکر میکنیم اجرتان با خدا ولی چگونه باید همه مردم را اگاه کرد اطلاع رسانی محدوده کاش گسترده تر بود
    انشاءالله مجموعه که قویتر شد ما هم گسترده تر اطلاع رسانی میکنیم!
    من با این مطلب که سخره گرفتن نام ائمه و شخصیت پردازی های اشتباه نه تنها در سریال ها و سینما که در داستانهای قدیمی مادر بزرگها باعث مخدوش شدن خاطرات ما و تمایل به نام گذاری فرزاندانمان به نام های مسخره و بی معنایی شده................. اما ذهن دوستان رسانه را عقب مانده تر از آن می دانم که بخواهند از روی عمد نقی و تقی و.... را انتخاب کرده باشند. آنها هم مانند عوام دچار یک تکرار غلط و اشتباه شدند.
    البته باید اصحاب هنر و رسانه با خروار خروار ادعا را بسیار فهیم تر تصور کرد اما وقتی سطح شعور پایین است دیگر چه می توان کرد؟؟؟!!!.....منظورم این است که اگر برگردی به طرف بگی این دیالوگ یا نام گذاری تو فلان تاثیر منفی را داشته عمرا اگر به ذهن نخودش رسیده باشد که بیاید و در راستای فرهنگ سازی درست حالا عوضش کند، مگه بابا جان همه عادت کردیم.... البته ممکن است هوشمندان معاند با نظام و اسلام و انقلاب پشت پرده باشند و از ساده لوحی دوستان استفاده کنند
    اما بهتر آن است که خودما آستین همت بالا بزنیم برای اصلاح افکار، مثلا نام های زیبای جواد ، محمد باقر، جعفر، حسن و....... را با مصادیق بسیار وارسته از بین علما و بزرگان معاصر در جامعه معرفی کنیم و مردم را تشویق کنیم تا از این نامهای نیکو که بسیار با معنا هستند استفاده کنند
    ما هم با شما موافقیم!
    به نظر ما انسانهای معاند بین (به اصطلاح) هنرمندان هستند ولی خیلی کمند!
    مدت ها پیش، رهبر سخنی با این مظمون فرمودند: برخی ناخواسته و نادانسته آب به آسیاب دشمن می ریزند
    آقای قرائتی هم در بررسی "وای های قرآن" گفته اند که "قرآن برای مفسد اقتصادی یکبار وای میگوید اما برای قلم به دست خطرناک سه بار" و این یعنی بیشترین وای های قرآن در حوزه فرهنگی بوده و چقدر مسئولیت اصحاب هنر و فرهنگ سنگین هست در حالیکه متاسفانه غالبا از این موضوع غافلند
    سلام

    دمت گرم
    با سلام
    اینکه با نیت خیر این وبلاگ رو راه اندازی کردید، خدا به شما اجر جزیل بده.
    من اکثرا مطالبتون رو میخونم. ولی خیلی وقتها متاسف میشم. بنده هم با افراط و تفریط مخالفم ولی حس میکنم خود شما نیز گرفتار این معضل هستید. تو این مقاله حول شخصیت نقی در پایتخت خیلی مانور منفی دادید. در حالیکه شخصیت نقی اصلا یه شخصیت منفی نیست. بلکه خیلی محترم و خانواده دوسته و احترام به والدین و خانواده در این شخصیت مشهوده. در مورد تعداد فیلمهای آقای مقذم درچند سال اخیر هم، همین بس که کارهای ایشون یه سر و گردن از بقیه کارها بالاتره. همین میطلبه که مخاطب به سمت کارهای این چنینی بره.
    علاوه بر اینها، من چندین بار در مقاله هاتون خوندم که مثلا فلان آدم، شخصیت موجهی نداره چون به نظام حاکم انتقاد کرده!! این برای من خیلی عجیبه. مگه جز اینه که هر مدیری باید نقدپذیر باشه تا بتونه ایرادات کارش رو اصلاح کنه؟؟ در مورد نظام هم همینه.. اگه قرار باشه کسی که انتقاد میکنه اسم ضدنظام روش بذاریم که نتیجش میشه فقط دشمن تراشی!!
    از خدا میخام که کمک کنه همه مون واقع بین و منصف باشیم.
    مجدد تشکر میکنم از اینکه "درد دین" دارید و امیدوارم در این مسیر درست گام بردارید.
    سلام علیکم
    این مقاله هم نوعی انتقاد است و نقل قول از دیگران، و من هم مثل شما شاید همه مطالبش رو قبول نداشته باشم ولی کلیتش رو قبول دارم!
    نقی در این سریال با اینکه آدم خوبی است ولی بی سواد است و روستایی !!!
    یک اسم دیگری برایش انتخاب می کردند بهتر نبود!؟؟؟
    نظر ما این است که اقدامات اینچنینی اکثرا از روی ناآگاهی است! ولی آیا بهتر نیست مسئولین امر یک سیاست درستی رو در این مورد اتخاذ کنند؟؟؟!
    در مورد انتقاد هم حق با شما است و من خودم هم یک منتقدم و هم انتقاد از خودم را ولو برخی اوقات نفسا بدم میاد ولی عقلا دوست دارم و با کمال میل می پذیرم!
    ولی این مطلب را هم باید بپذیریم که انتقاد سازنده با تخریب و تعییر و... فرق داره!! و یا اینکه بین انتقاد سازنده و خیرخواهانه و انتقاد غیر سازنده و تخریب کننده فرق است و ما باید سعی کنیم انتقادمان سازنده باشد نه غیر آن!
    باز هم ممنون از انتقادتان
    انشاءالله بازنگری خواهم کرد!
    تشکر
    سلام
    تذکر بسیار به جایی بود. مطالب خوب تان را جناب آقای دکتر ضرغامی و جناب آقای دکتر جنتی وزیر محترم ارشاد بفرستید. امیدوارم همه مان از خواب خرگوشی بیدار شویم.
    با احترام
    سلام علیکم
    به نظر من هم نیروهای نفوذی بیگانه در رسانه بسیار زیادند و به تدریج دارند جای بچه حزب اللهی ها رو میگیرند باید به هوش بود و فکری کرد
    موفق باشید
    چقدر خوب که با این دقت کار میکنید، فقط کاش از وقایع عقب نمانید، پایتخت 3 هم پخش شد و ما دیدیم بی اینکه متوجه جنایتی باشیم که خواسته یا ناخواسته در حق اعتقاداتمان کرده اند!
    موفق باشید
    سلام. از این که برای حمایت از امام هادی علیه السلام فعالیت میکنید ممنونم، من شما رو لینک کردم.
    فقط یه نکته رو به عنوان انتقاد عرض میکنم:
    ائمه فرمودها ند، زیبایی های کلام ما رو نقل کنید، مردم شیفته ما میشن. بنابر با توهین کردن و یا تهمت زدن به افراد بیگناه نمیشه از مذهب دفاع کرد. اینکه به مجموعه فلان سریال تهمت بزنیم و بگیم تقصیر اوناست که یه عده فلان کمپین رو راه انداختن حرف منطقی به نظر نمیرسه. واقعا سریال پایتخت شخصیت منفی رو از نقی نمایش نمیداد.
    سلام
    نقل قول کرده ایم
    متقابلا شما هم لینک شدید
    یا حق
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    بسم الله الرحمن الرحیم
    یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ
    سوره الصف آیه 8
    «می خواهند نور خدا را به دهانهایشان خاموش کنند ولی خدا کامل کننده‌ی نور خویش است ، هرچند کافران خوش نداشته باشند».
    این وبلاگ به حول و قوه الهی و با توسل به حضرت امام هادی النقی علیه السلام و به خاطر کوری چشم دشمنان آن حضرت راه اندازی شده تا فضای آلوده اینترنت و گوگل را از لوث اهانت های به ساحت ایشان، پاک کند!
    البته امام نقی (علیه السلام) نیاز به دفاع و حمایت بنده و امثال بنده ندارد بلکه این ماییم که نیاز به شفاعت او در دنیا و آخرت داریم!
    فقط خواستم شیعه علی النقی بودن (علیه السلام) خود را اثبات کنم!
    یا علی
    پربیننده ترین مطالب
    Designed By Erfan Powered by Bayan