کمپین ارادت به امام نقی علیه السلام

مرکز دانلود و انتشار عکس ، پوستر ، کتاب ، مقاله ، مرثیه ، روضه ، مداحی ، مولودی ، فیلم ، صدا ، نرم افزار ، داستان ، معجزه ، حدیث

حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) نائب امام علی نقی(علیه السلام) در ایران

  • ۹۱۷ نمایش

  • حجت‌الاسلام صدیقی مطرح کرد:
    حضرت عبدالعظیم حسنی(علیه السلام) نائب امام علی نقی(علیه السلام) در ایران
    امام جمعه موقت تهران به مناسبت شهادت امام نقی (علیه السلام) گفت: زیارت جامعه کبیره به زمان و مکان خاصی تعلق ندارد، مرحوم آیت‌الله مرعشی در وصیت نامه خود بیان کردند که حداقل هفته‌ای یک بار زیارت جامعه کبیره بخوانید.
    به گزارش وبلاگ امام نقی به نقل از وارث: حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در برنامه باران که به مناسبت شهادت امام نقی (علیه السلام) از شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد، بیان داشت: خداوند بعضی از انبیاء را در کودکی به نبوت منصوب می‌کرد تا مشخص شود که مسأله نبوت اکتسابی نیست، بعضی امامان هم در کودکی به امامت منصوب می‌شدند.

    وی افزود: نخستین امامی که در کودکی به ولایت منصوب شد، امام محمد تقی(علیه السلام)  و دومین امام امام نقی (علیه السلام) بود که در 8 سالگی پدرشان به شهادت رسیدند و آن زمان بود که به امامت منصوب شدند.

    حجت‌الاسلام صدیقی اظهار داشت: زمانی امام محمد تقی(علیه السلام)  در بغداد به شهادت رسیدند امام نقی (علیه السلام) در مدینه بود، اما اطرافیان امام دیدند که امام نقی (علیه السلام) بسیار گریه می‌کنند، زمانی که دلیلش را از امام پرسیدند، ایشان فرمودند: در خودم عالمی را دیدم که قبلاً نداشتم و این همان عالم ارتباط امام با خداوند و آغاز امامت ایشان بود.

    وی ادامه داد: رمز به امامت رسیدن بعضی امامان در کودکی هدایت بشر است، زیرا با این موضوع دل مؤمنان قرص و برای معاندین هم اتمام حجت خواهد شد و این به این خاطر است که همگی یقین می‌کنند که این موضوع در دست غیب است و امام(علیه السلام)  بلندگوی خداوند است.

    وی با بیان اینکه زمان امام نقی (علیه السلام) از نظر جو سیاسی خفقان‌ترین زمان‌ها بود، تصریح کرد: متوکل عباسی خباثت و رذالتش کم از یزید و ابن زیاد نبود، به گونه‌ای که اگر کسی نام فرزندش را علی می‌گذاشت، خانه را بر سرش خراب می‌کرد، امام نقی (علیه السلام) در این فضای خفقان کشتی دین را از این پیچ خطرناک به خوبی عبور داد.

    وی ادامه داد: امام نقی (علیه السلام) با نصب وکلا و انتخاب نمایندگانی هوای شیعیان خود در سراسر جهان اسلام را داشتند که حضرت عبدالعظیم(علیه السلام)  نیز از جمله نمایندگان مدال‌دار امام(علیه السلام) بود.

    وی در رابطه با فضیلت و جایگاه زیارت جامعه کبیره گفت: این زیارت در میان زیارت‌ها جامعیت دارد و این جامعیت هم از نظر بیان زوایای مقام امامت است و هم از نظر اسرار امامت.

    وی در پایان بیان داشت: زیارت یادگاری امام نقی (علیه السلام) اختصاص به مکان و امام خاصی ندارد، مرحوم آیت‌الله مرعشی در وصیت نامه خود دارند که حداقل هفته‌ای یک بار زیارت جامعه کبیره بخوانید، آیت‌الله بهجت نیز وقتی به حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) می‌رفتند زیارت جامعه کبیره می‌خواندند. 

    /م118
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    بسم الله الرحمن الرحیم
    یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ
    سوره الصف آیه 8
    «می خواهند نور خدا را به دهانهایشان خاموش کنند ولی خدا کامل کننده‌ی نور خویش است ، هرچند کافران خوش نداشته باشند».
    این وبلاگ به حول و قوه الهی و با توسل به حضرت امام هادی النقی علیه السلام و به خاطر کوری چشم دشمنان آن حضرت راه اندازی شده تا فضای آلوده اینترنت و گوگل را از لوث اهانت های به ساحت ایشان، پاک کند!
    البته امام نقی (علیه السلام) نیاز به دفاع و حمایت بنده و امثال بنده ندارد بلکه این ماییم که نیاز به شفاعت او در دنیا و آخرت داریم!
    فقط خواستم شیعه علی النقی بودن (علیه السلام) خود را اثبات کنم!
    یا علی
    پربیننده ترین مطالب
    Designed By Erfan Powered by Bayan