کمپین ارادت به امام نقی علیه السلام

مرکز دانلود و انتشار عکس ، پوستر ، کتاب ، مقاله ، مرثیه ، روضه ، مداحی ، مولودی ، فیلم ، صدا ، نرم افزار ، داستان ، معجزه ، حدیث

حمایت وزارت ارشاد اسلامی از شاعر ضد اسلامی

  • ۱۱۴۲ نمایش

  • ترویج افکار کسی که اسلام را دین جهل می‌داند
    به روحانیت توهین می کند؛
    از شاهین نجفی مرتد حمایت و تمجید می‎کند

    کمپین ارادت به امام نقی علیه السلام به نقل از گروه فرهنگی رجانیوز: درست یکی دو روز پس از جنجال‌های مربوط به اظهار و رفتار غیراخلاقی و ضدانقلاب نورچشمی مدیران فرهنگی در تئاتر حالا این‌بار ظاهرا نوبت دسته گل دیگری در وزارت ارشاد است تا به آب برود و این وزارت خانه با اعطای مجوز انتشار کتابی در تکریم و ترویج افکار یک شاعر ضددین و فراری، بار دیگر یک علامت سوال بزرگ را مقابل عملکرد این وزارت خانه در عمر یکساله دولت یازدهم قرار دهد.


    به گزارش "رجانیوز"، اخیرا کتاب «به رسم حقیقت و زیبایی» که درآمدی بر شعر و زندگی «اسماعیل خویی» و کتابی برای ترویج افکار و عقاید اوست از سوی نشر ثالث منتشر و در بازار کتاب عرضه شده است.
     
    محمود معتقدی نویسنده این کتاب پیش از این در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا در مورد این کتاب گفته است: «این کتاب در راستای زندگی و شعر شاعران معاصر است که نشر ثالث از سال‌ها پیش آن‌ها را منتشر می‌کند، اما جای خویی در میان این آثار خالی بود.... خویی سال‌هاست که از ایران مهاجرت کرده است و نسل جوان با او آشنا نیستند.»
     
    اما نکته‌ی مهم و دلیل اهمیت انتشار این کتاب سوابق «اسماعیل خویی» است، کسی که نویسنده، ناشر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعطای مجوز انتشار به این کتاب، سعی در ترویج افکار و آثار او در بین نسل جوان دارند. 
     
     
    برای آشنایی با خویی و اعتقاداتش اما بهتر است ابتدا از متنی که در سایت شخصی او منتشر شده آغاز کنیم. در سایت شخصی خویی در موردش آمده است: «دکتر اسماعیل خویی در شمار  پایه گذاران  کانون نویسنده‌گان ایران است و دو دوره نیز عضو هیأت دبیران کانون بوده است. او که از همان آغاز تلاش‌های کانون نویسنده‌گان سازمان‌های هم مانند، در کنار دیگر آزاداندیشان همرزم خویش در مرکز جنبش روشنفکری ایران قرار داشت پس از اعدام دوست و هم سنگرش، زنده یاد سعید سلطان پور در سال ۱۳۶۰،  ناچار زندگی مخفی را برگزید و پس از مدتی راهی تبعید شد. او از سال ۱۳۶۳ در لندن زندگی می کند. در خارج از  ایران نیز، اسماعیل خویی،  یکی از تلاش گران راه آزادی بی‌حد و حصر بیان و عقیده بوده است. هم او یکی از نخستین کسانی بود که در راستای باور راستین خویش به، فـتوای  خمینی در به قتل  رساندن سلمان رشدی را آشکارا محکوم کرد و از همین رو آخوندهای فـرمـان‌فـرما که از او هیچ دل خوشی نداشتند آثار او را از کتاب خانه‌ها برچیدند و رسما وزارت سانسور آخوندی به همه‌ی ناشرهای ایرانی دستور داد تا از نشر کارهای او بپرهیزند.»
     
    دانشنامه ویکی‌پدیا هم اطلاعاتی را در مورد خویی ارائه می‌دهد که برای شناخت بیشتر کسی که وزارت ارشاد راضی به تبلیغ و ترویج افکار اوست مفید است: «وی از مخالفان نظام جمهوری اسلامی است و هم اکنون در تبعید زندگی می‌کند. وی در دوران سلطنت محمدرضا شاه پهلوی از طرفداران چریک‌های فدایی خلق بود. اسماعیل خویی در ۳۱ ژانویه ۲۰۰۹ میلادی، در مصاحبه با تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی به مناسبت ۳۰امین سالگرد پیروزی انقلاب ۱۳۵۷، از اینکه مردم من‌جمله خود وی، به هشدار شاپور بختیار مبنی بر خطر ایجاد یک «دیکتاتوری مذهبی»، توجه نکردند، ابراز تاسف کرد
     
    جز این‌ها اما حضور خویی به عنوان تحلیلگر ثابت شبکه‌های ضدانقلاب خارج‌نشین از جمله صدای آمریکا و بی‌بی‌سی فارسی خود به روشنی نشاندهنده‌ی افکار و عقاید اوست. کسی که ازعناصر فعال در تشویق و هماهنگی نیروهای مخالف نظام برای قرار گرفتن در مقابل نظام در حوادث بعد از انتخابات 88 بود و در جهت تحریک مردم ایران به ویژه جامعه ادبیاتی کشور بیانیه‌های زیادی را علیه جمهوری اسلامی ایران نوشت. او در روزهای فتنه نویسندگان جوان زیادی را تشویق به امضای اینگونه بیانیه‌ها ‌کرد و در آن ایام شعری را با عنوان «پاسدار احمدی‌‌نژاد» به افتخار میرحسین موسوی سرود و در آن اهانت‌های بسیاری به رهبر انقلاب، رئیس‌جمهور و مردم ایران بیان کرد.
     
    با این اوصاف اما بازهم جالب و تامل‌برانگیز است که میزان ارادت ضدانقلاب خارج نشین به خویی انقدر زیاد است که صادق صبا مدیر بخش فارسی شبکه دولتی انگلیس در یادداشتی در تمجید از وی می‌نویسد: «او یکی از معدود شاعران نامدار در ایران است که پیوند عمیقی بین شعر و فلسفه ایجاد کرده است. او معتقد است وضعیت ویژه فرهنگی در تاریخ ایران موجب شده شخصیت هنری خاصی به نام شاعر فیلسوف پدید آید. او فلسفی می اندیشد و فلسفی می سراید. او از نوجوانی از بینش شعری برخوردار بود. بلوغ شعری و فکری خویی در دهه چهل، او را به شاعری مستقل و صاحب سبک و نامدار تبدیل کرد...»
     
    برای شناخت بیشتر خویی اما طبعا مطالعه‌ی سروده‌ها، گفت‌و‌گوها و یادداشت‌هایش بیش از هر چیز می‌تواند روشنگر باشد. به عنوان مثال خویی کسی است که دی‌ماه سال گذشته در تمجید از «شاهین نجفی» خواننده مرتد شعری به این ترتیب سرود:  
     
    شاهینِ شورشی!
    شاهینِ پیشتاز،
                                 شاهین جان!
    اکنون که دیگر آمدی از دیگران،
    داری توانِ آن را که
                    از خود نیز
    تا همچنانه دیگر و دیگر باشی.
    بادا،
    برادرم،
    کز خویش تا همیشه فراتر باشی.
     
    اسماعیل خویی و شاهین نجفی
     
    اما مهم‌ترین نکته در کارنامه سیاه زندگی و عقاید خویی شاید نگاه و نظر او نسبت به دین و به خصوص اسلام باشد. او در مصاحبه‌ای در مورد نگاه اسلام به فرهنگ و هنر می‌گوید: «دین اسلام مانند هر دین دیگری به گوهر، ضد‌اندیشیدن است. چرا؟ به دلیل آن‌که اندیشیدن، در بنیاد اندیشیدن فلسفی است و نه اندیشیدن علمی. اندیشیدن علمی کار را به آزمایشگاه می‌کشاند و تجربه و در آن تجربه، پاسخ‌گوی فرجامین ما است نه اندیشیدن. تجربه هست و جهان است که مشکلات علم را حل می‌کند و نه خرد انسان. آن‌چه برای خرد انسان می‌ماند پرسش‌های فلسفی است که همان پرسش‌های دینی هم هستند.
     
    آیا خدا هست؟ آیا این جهان را خدایی ساخته؟‌ آیا خدا یکی است؟‌ آیا خدا دادگر است؟ .... این چرایی در مساله شعر تاثیر دارد. وقتی که دین می‌آید و به شما می‌گوید که آری، خدا هست و خدا یکی است و آری، روح هم شما دارید و اگر از روح پرسیدند، بگو کاری است که به خدا مربوط است، شما درباره آن حرف نباید بزنید..... یعنی در لحظه‌ای که شما ‌شک بکنید در حقیقت از دین خارج شده‌اید و کافر شده‌اید. اما پرسیدن یعنی شک کردن. آیا خدا هست؛ در لحظه‌ای که شما این پرسش را می‌کنید از دین بیرون افتاده‌اید. چنین است که همه‌ی دین‌ها به گوهر، ضد اندیشیدن است و از این نظر اسلام و مسیحیت با آیین یهود هیچ تفاوتی ندارد.»( گفت و گو با رادیو زمانه، ۲۴ تیر ۱۳۸۷)
     
    او در همین مصاحبه با رد نگاه اسلام به هنر و در تائید مسیحیت می‌گوید: «اما یک تفاوت بنیادی هست بین اسلام و به‌ویژه آیین مسیحت و آن این است که آیین مسیحیت، ضد هنر نیست و کلیسا حتی در قرون وسطی پناهگاه و گاهواره تکامل برخی از هنرها بود. هنرهایی مثل مجسمه‌سازی و نقاشی واقعاً در پناه کلیسا بودند و کلیسا نه تنها این‌ها را سرکوب نمی‌کرد، بلکه بزرگترین نمایندگان این دو هنر را در پناه می‌گرفت....... خب، می‌بینید که همه‌ی هنرهای دیگر در حقیقت در تنگنا افتادند و رفتند زیر تیغ بی‌دریغ سانسور اسلامی.»
     
    خویی با همین نگاه به اسلام شعری دارد که تنها مطالعه بخش کوچکی از آن می‌توان عمق ضدیت وی با اسلام را نشان دهد. (رجانیوز پیشاپیش با عذرخواهی از مخاطبین گرامی خود، برای آگاهی مردم از سطح عناد «اسماعیل خویی» با اسلام و حکومت دینی بخشی از شعر هتاکانه‌ی وی را منتشر می‌کند و قضاوت را به مردم واگذار می‌کند.)
     
    ای مسلمین بدانید اسلامتان همین است
    ایین جور و جهل است دین نفاق و کین است
    اسلام دین زور است ایین مرگ و گور است
    از لطف و مهر دور است با قهر و کین عجین است
    کابوس خوف و خون است افسانه اش فسون است
    عفوش فسانه گون است ذاتش دروغگین است
    از راه راست گوید راهش ولی به گور است
    پیوسته علم جوید علمش ولی به چین است
     
    او در ادامه همین شعر هتاکانه، با توهین به روحانیون و مردم می‌گوید:
     
    اخوند کیست یا چیست بسیار از او ندانم
    دانم که ذات خدعه ست دانم که عین کین است
    افعی بود ندانم یا عنکبوت اما
    دانم که زهرناک است دانم که دام کین است
    خلقی نشسته دیدم بر گرد منبر او
    گفتم ببین سلیمان با دیو همنشین است
     
    حال با این نگاه کثیف به اسلام، نگاه کسی که نشر ثالث و وزارت ارشاد دولت اعتدال در تلاش‌اند با انتشار کتابی عقاید او را به جوانان معرفی کنند در مورد جمهوری اسلامی و تاریخ انقلاب نیز مهم خواهد بود. به طور مثال او در رابطه با انقلاب فرهنگی در نامه‌ای که به عبدالکریم سروش نوشته است آورده است که: «پاکسازی دانشگاه‌ها و بازسازی‌ اسلامی سراپای دستگاه آموزشی‌ی کشور، به گمانِ من، یکی از تبهکاری‌های تاریخی‌ی فرمانفرمایان آخوند است که، در بر آیندهای شوم و دیرمانِ خود، هیچ، هیچ کوچک‌تر از دیگر تبهکاری‌های فرهنگ‌کُشانه و مردم خوارانه و ایران ستیزانه‌ی این فرمانفرمایان نیست.» 
     
    این نگاه کسی است که وزارت ارشاد با اعطای مجوز به کتاب مروج افکار و عقایدش قصد دارد آن را به مردم بشناساند. وزارت ارشادی که داعیه‌ی حمایت از جناح مومن فرهنگی و عدم اعطای مجوز به جناح غیر مومن و بی‌اعتقاد به انقلاب و مردم را دارد و تنها در هفته‌های اخیر به جز اعطای مجوز کتاب زندگی و اثار «اسماعیل خویی»، جلوی انتشار کتاب «اسرار آیت» که مواضع شهید آیت را در مقابل ملی‌گراها، بنی‌صدر و میرحسین روایت می‌کرد را گرفته است و پیش از این نیز آب دادن دسته گل‌هایی مانند اعطای مجوز انتشار به کتاب‌های «جامعه شناسی ایران» (حمیدرضا جلائی‌پور)، «ایران در گذر روزگاران» (مسعود لقمان) و «چرا ملت‌ها شکست می‌خورند» (ترجمه محسن میردامادی و محمدحسین نعیمی‌پور) را در کارنامه خود دارد.
     
    وزارت ارشادی که وزیرش در آخرین اظهارنظرش در پاسخ به سوالی مبنی بر تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت نیروهای مومن و انقلابی و حمایت سازمان سینمایی از برخی افراد خاص گفت: «ما از هنرمندان انقلاب حمایت می‌کنیم اما اینکه گفته می‌شود ما از هنرمندانی که با منافع انقلاب منافات دارند نیز حمایت می‌کنیم؛ درست نیست.» لابد انتشار کتاب اخیر تائیدی است بر صحت ادعای جناب وزیر!
    کد خبر:199062 -
    هر دم ازین باغ بری می رسد...!

    خدا قوت
    یاعلی...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    بسم الله الرحمن الرحیم
    یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ
    سوره الصف آیه 8
    «می خواهند نور خدا را به دهانهایشان خاموش کنند ولی خدا کامل کننده‌ی نور خویش است ، هرچند کافران خوش نداشته باشند».
    این وبلاگ به حول و قوه الهی و با توسل به حضرت امام هادی النقی علیه السلام و به خاطر کوری چشم دشمنان آن حضرت راه اندازی شده تا فضای آلوده اینترنت و گوگل را از لوث اهانت های به ساحت ایشان، پاک کند!
    البته امام نقی (علیه السلام) نیاز به دفاع و حمایت بنده و امثال بنده ندارد بلکه این ماییم که نیاز به شفاعت او در دنیا و آخرت داریم!
    فقط خواستم شیعه علی النقی بودن (علیه السلام) خود را اثبات کنم!
    یا علی
    پربیننده ترین مطالب
    Designed By Erfan Powered by Bayan