کمپین ارادت به امام نقی علیه السلام

مرکز دانلود و انتشار عکس ، پوستر ، کتاب ، مقاله ، مرثیه ، روضه ، مداحی ، مولودی ، فیلم ، صدا ، نرم افزار ، داستان ، معجزه ، حدیث

چرا نام فرزندم را نقی نمی گذارم!!!

  • ۱۲۶۰ نمایش
  • با بیش از 30 سال سن تا به حال  فقط سه نفر را شنیده ام که نامشان نقی باشد!!! یکی شهید نقی روهنده از شهدای شهرستان خوشاب خراسان رضوی و دو نفر از برادر زاده های وی که به احترامش نامشان نقی گذاشته شده است!! و دیگری یکی از بستگانم که نام واقعی اش سید علی نقی است! که البته آنهم چون مورد تمسخر واقع می شود، سید علی صدایش می زنند!!

    حال شاید برای شما هم جای سوال باشد که: 

    چرا باید این گونه باشد؟؟؟

     چرا ما ایرانیها با اینکه شیعه هستیم نام فرزندانمان را نقی ، تقی ، جعفر ، صادق یا... نمی گذاریم؟!!! با اینکه اینها همه اسامی ائمه اطهار  و اهل بیت (علیهم السلام) هستند؛ همانهایی که ما ادعای پیروی از آنها را داریم!!!

    چرا نامگذاری فرزندانمان به این اسامی را افت کلاس میدانیم؟؟؟

    چرا این اسامی را اسامی قدیمی و کهنه می دانیم!!؟؟؟

     در حالی که اسمهایی مثل آرش، کوروش ، ساسان و... بسیار قدیمی تر و اسامی یک عده مشرک و یا آتش پرست و شخصیتهایی است که بعضا با دین مبین اسلام هم به شدت مخالف و دشمن بودند!

    دلایل متعددی وجود دارد که شاید مهمترین آنها ! تمسخر اسامی اسلامی و تبلیغ و ترویج سایر اسامی در سینما و تلویزیون و سایر رسانه های جمعی از قبیل کتاب، روزنامه، مجلات و فضای مجازی اینترنت است!!

    تمسخر نام ائمه اطهار (علیهم السلام) و در واقع تضعیف جایگاه ایشان در نزد مردم از طریق جا انداختن شخصیت هایی غیرواقعی، مخدوش و سخیف، از یکسال پیش شروع نشده بلکه از ده ها و شاید صدها سال پیش دشمن به این مهم پی برده و بر روی آن سرمایه گذاری کرده است.

    معاویه بعد از اینکه نتوانست از راه نظامی بر امام علی (علیه السلام) فائق آید ، تصمیم گرفت تا با حدیث سازی جعلی ، تحریف تاریخ ، تطمیع برخی منبریان و ... ، لعن بر امام علی (علیه السلام) را بر منابر نهادینه کند و از این طریق شخصیت والای ایشان را در جامعه اسلامی تخریب کند .

    شاید همه شما با واژه " علی بابا "  یا " کوچه علی چپ " آشنا باشید که معمولا در عراق عرب و ایران کاربرد فراوانی دارد .

    این توطئه کثیف توسط عمال معاویه در جامعه اسلامی رواج داده شده که طی آن در یک روز و از طرف معاویه به هر دختر و پسر خردسالی یک بره هدیه می دهند و بعد از اینکه این بچه ها چند وقتی با این بره ها بازی کردند و با آن خو گرفتند و علقه شدیدی ایجاد شد ، همان عمال معاویه چند ماه بعد و شبانه آن بره ها را از کنار دختر و پسران خردسال می دزدند و بعد به بچه ها می گویند که این کار علی بابا بوده است و با این کار خود بغض و عداوت نسبت به امام علی (علیه السلام) را در قلب آنان می کاشتند و نسبت دزد بودن به علی بابا از اینجا پدید آمد .

    غافل از اینکه بدانند امام علی(علیه السلام) که بوده و چه کرده و این همه مظلومیت بر ایشان وارد آمده است اما امروز در کشور ایران که یک حکومت اسلامی علوی سر کار است باز هم می بینیم که امام علی(علیه السلام) و فرزندان مععصوم وی مظلوم هستند .

    در چند سال اخیر عده ای با نقشه و سناریوئی حساب شده به تمسخر نام های اسلامی مانند : محمد ، علی ، عبداله ، حسن ، شعبان ، رمضان ، نقی ، جواد، جعفر و ... روی آورده اند و حتی از اسم های ترکیبی ائمه در برنامه های طنز آمیز خود استفاده می کنند . شاید بتوان گفت که این گونه تمسخرها مهمترین دلیل از دلایل متروک شدن اسامی دینی بین ما شیعیان فارس زبان ایرانی است!!!

    1. استفاده از اسم جعفر و یا غضنفر و ... به عنوان شخصیتهای جدید فکاهی در طنزهای نوشتاری ، مثل ملانصرالدین که خود این نام هم توطئه ای برای تخریب علما و روحانیت بود.

    2. از حسن کچل گرفته تا شخصیت های جنوب شهری، خلافکار و ساده لوح ِ در فیلم ها و سریال ها دارای نام اسلامی هستند

    3. قهرمانان و نقشهای اول و مؤثر (حتی در فیلم و سریالهای به اصطلاح مذهبی) نام ایرانی و غیر اسلامی دارند.

    اینها فقط بخشی از اقدامات رسانه های گوناگون است.

    معمولاً اسامی افراد فقیر، کارگر، معتاد، جاهل در صدا و سیما و سینمای ایران چیست؟ تقی، اصغر، جعفر، نقی، جواد و ... اگر هم همیشه این اسامی به کار گرفته نشود به هر حال استفاده از نام های اسلامی بویژه این چند نام بواسطه ی تکرار صورت گرفته، دیگر چیز عجیبی نیست.
    براستی از میان صدها نام فارسی و عربی که در زبان عمومی رایج است، چرا رسانه ها اغلب از این نام ها استفاده می کنند؟ درباره ی سینما این امر شدت بیشتری دارد، کافی است در یک دوره از جشنواره فیلم فجر!!!! نام قهرمانان فیلم ها را فهرست کنیم، بعضاً کمتر از تعداد انگشتان یک دست در میان کاراکترهای مثبت و اصلی فیلم از نام های اسلامی استفاده شده باشد. در آثار سینمائی معمولاً یکی از پدیده های ملموس انتخاب نام شخصیت های فیلم است، اگرچه از سینمای گلشیفته پرور از این بیشتر هم نمی توان توقع داشت.
    حسن کچل متداول ترین نام برای یک شخصیت داستانی حوزه ی کودک است. اولین نامی که دشمن برای تخریب به سراغ آن رفت.
         


    فیلم «حسن کچل» 1349  اولین ساخته ی علی حاتمی  

    برخی از دهه شصتی ها و بزرگترهای آنان سریال «آئینه عبرت» را به یاد می آورند، سریالی که نام شخصیت معتاد آن "تقی" بود.


    علی و تقی در «آینه عبرت»، دو چهره نسبتاً منفی



    اصغر کوپک در سریال «خواب و بیدار»



    انیمیشن «خطرناک حسن»

     

    نمونه هایی از این دست بسیار است، فقط کافی است قدری به حافظه ی خود فشار بیاوریم. بدین ترتیب آرام آرام در طول سال ها و دهه ها قداست زدایی از این نام ها در جریان بود تا اینکه در سری اول سریال «پایتخت» این اهانت به اوج خود رسید.
    اگر چه بسیاری ساده لوحانه عنوان می کنند که این کار عمدی نبوده و یا اینکه اساساً تلفظ نام نقی به آن شکل هیچ اهانتی در خود ندارد، اما گیریم که این کار از سوی عوامل عمدی نبوده و مثلاً فراموش کنیم که بازیگری مانند تنابنده چه کارهایی در پیشینه ی خود داشته و حامی فتنه گران سبز بوده و ... و باز هم فراموش کنیم در سریال قبلی کارگردان بسیار پرکار تلویزیون که نوروز سال 1389 پخش می شد هم، نام «تقی» به سخره گرفته شده بود، اما چطور نادیده بگیریم که کمپین اهانت به امام هادی علیه السلام حدود یک ماه و نیم بعد از سریال «پایتخت» راه اندازی شد؟
    مطلبی که هرکس که به بررسی این کمپین پرداخته آن را نادیده نگرفته است. این امر واضح و روشنی است که پخش سریال «پایتخت» بر ایجاد کمپین اهانت به امام هادی علیه السلام اثر گذار بوده است. استقبال اعضای این کمپین از پخش سری دوم این سریال را می توان در کامنت های آنان مشاهده کرد.

     


    البته صدا و سیمای جمهوری اسلامی که عادت دارد خود را به ندیدن و نشنیدن اعتراضات انبوه و مختلف افراد و متخصصین رشته های گوناگون پیرامون عملکرد ضعیف اش بزند، در این قضه نیز خود را به نفهمیدن زده است.

    حال برای اینکه بدانیم مسئولان صداوسیما در این موارد چقدر حواسشان جمع است و تنها مواقعی که به نفعشان نیست به روی خود نمی آورند،

    به خاطره ای که نویسنده ی وبلاگ «حکمت ما» در وبلاگش آورده، اشاره می کنیم:
    «سالها پیش، در محل کارم، فیلم برداری سریال"حلقه گمشده" تولید سیمای یزد،‌ در حال انجام شدن بود و من هم مثل همه، کنجکاو به آنچه هیچ وقت ندیده بودم، هر وقت فرصت می یافتم به تماشای کارهای پشت صحنه می نشستم.
    مورد جالبی که انگیزه نوشتن این مقاله هست، تغییر کردن اسم بازیگر نقش اصلی این فیلم از هنگام فیلم برداری تا زمان پخش این فیلم در شبکه یک می باشد،‌ یادتان هست؟ آقای مفیدیان در این فیلم نامش "نعمت الله" بود،‌ در حالی که من و همه آنها که در پشت صحنه حاضر بودیم و حتی آن دسته از رسانه ای های زرنگ که دست به دوبلاژ این فیلم بردند و خودشان علتش را بهتر می فهمند، می دانند که اسم ایشان در لحظه فیلمبرداری "عزت الله" بود. یک سانسور اسم و دوبله شدن نامی دیگر به جای آن، در همه ده ها قسمتی که فیلم برداری شد، شد آنچه که بینندگان رسانه ملی شاهدش بودند... می دانید برای چه؟ و چرا؟ فقط به این علت که هم نام بودن این بازیگر- (که البته نقشی مسخره و به دور از ادب هم نداشت)- ، و به ذهن آوردن نام آقای عزت الله ضرغامی، توهین و سوء نیتی را متوجه ایشان نکند...(البته منظورم اعتراض به شخص آقای ضرغامی هم ممکن است نباشد،)


    لطفا برای دانستن میزان تاثیر رسانه و مخصوصا تلویزیون در فرهنگ نامگذاری فرزندان به این گزارش توجه کنید!

    گزارش گلی از گلهای بهشت به نقل از فارس: محسن اسماعیلی مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت ‌احوال کشور وی با اشاره به نقش سریال‌های صدا و سیما در نامگذاری‌ها گفت: "تاثیر رسانه‌های دیداری و شنیداری در نامگذاری‌ها بسیار اثر بخش است، لذا باید بیشتر مراقبت شود.

    اسماعیلی به سریال «میوه ممنوعه» اشاره کرد و گفت: بعد از پخش این سریال، نام «هستی» جزء 10 نام اول برای دختران شد در صورتی که در گذشته اینطور نبوده است ولی نام «ستایش» قبل از پخش این سریال نیز جزء 20 نام اول دختران محسوب می‌شد و این موضوع تاثیر رسانه‌ها را در نام‌گذاری مشخص می‌کند.

    وی به نقش رسانه‌ها در نام‌گذاری‌ها تأکید کرد و گفت: در سریال 5 کیلومتر تا بهشت اسم «آیدا» بر سر زبان‌ها آمد ولی اکنون در نام‌گذاری با این نام کاهش داشته‌‌ایم.

    مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت ‌احوال کشور خاطرنشان کرد: رویکرد جدید والدین برای نام‌گذاری، استفاده از اسامی مرکب ایرانی و اسلامی است."

    ....  
    کار را به جایی رسانده اند که کسی جرأت نکند نام حسن،‌ نقی و یا اصغر و ... را روی فرزندش بگذارد، و از اینکه فرزندش همه عمر مسخره کوچه و بازار و مدرسه و اجتماع شود، از این نام ها دوری کند؟!

    بنظر می رسد نظارت محتوایی فرهنگی بسیار ضعیف است و کارشناسان خبره یا در این زمینه حضور ندارند و یا متوجه برنامه ریزی هدفمند دشمنان نیستند و یا خواب تشریف دارند و گرنه امروزه با این پدیده ها در حکومتی اسلامی نباید مواجه باشیم .

    تمام همّ و غمّ این شده که در این گونه برنامه ها و کنسرت ها مبادا اختلاطی پیش بیاید و یا حرکات موزونی صورت بگیرد و یا حرمتی ظاهری شکسته شود (البته اندک هم و غمی هم که بود فعلا خبری از آن نیست) وگرنه اصلا با محتوایی که فلان خواننده می خواند یا محتوای فلان نمایش چیست کاری نداریم حال اینکه این محتواها هستند که تاثیرات پایداری روی انسان می گذارد .

    جامعه فرهنگی و هنری کشور باید متاسف و متاثر باشد ، چرا که تا سالهای سال نام کارتن ها و برنامه هایی چون حسنی نگو ، علی بابا و ... از ذهن کودکان این سرزمین از بین نمی رود و باید شرمنده باشیم که پول بیت المال یک حکومت اسلامی را صرف ساختن چنین برنامه های مزخرف و بی محتوایی کردیم .
    یاحق

    سید محمد علوی زاده

    سلام. خدا قوت. از سایت مفاتیح بازدید فرمایید. نظرات شما راهگشای ماست.
    فک نمی کنید اسم گذاشتن به خود فرد بر می گرده قرار همه چیزو دینی یا سیاسی کنیم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    بسم الله الرحمن الرحیم
    یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ
    سوره الصف آیه 8
    «می خواهند نور خدا را به دهانهایشان خاموش کنند ولی خدا کامل کننده‌ی نور خویش است ، هرچند کافران خوش نداشته باشند».
    این وبلاگ به حول و قوه الهی و با توسل به حضرت امام هادی النقی علیه السلام و به خاطر کوری چشم دشمنان آن حضرت راه اندازی شده تا فضای آلوده اینترنت و گوگل را از لوث اهانت های به ساحت ایشان، پاک کند!
    البته امام نقی (علیه السلام) نیاز به دفاع و حمایت بنده و امثال بنده ندارد بلکه این ماییم که نیاز به شفاعت او در دنیا و آخرت داریم!
    فقط خواستم شیعه علی النقی بودن (علیه السلام) خود را اثبات کنم!
    یا علی
    پربیننده ترین مطالب
    Designed By Erfan Powered by Bayan